CKZiU nr 1 w Raciborzu

Aktualności

Nowe kompetencje uczniów Centrum – Kursy hotelarskie

Czerwiec 26, 2019 Aktualności, Wyróżniona No Comments

W czerwcu zakończyły się kolejne kursy realizowane w ramach projektu „Podniesienie jakości i atrakcyjności kształcenia zawodowego w Powiecie Raciborskim – CKZiU nr 1″.

Kursy dla uczniów i nauczycieli branży hotelarskiej: „Sprzedaż usług hotelarskich, czyli jak zainteresować klienta ofertą?” oraz „Manager usług hotelarskich” ukończyło 8 uczestników – sześcioro uczniów i dwóch nauczycieli.

  • Jak sprawić by potencjalny klient stał się gościem hotelu?
  • Jak promować obiekt hotelarski na rynku turystycznym?
  • Jak zrozumieć potrzeby klientów?
  • Jakich błędów uniknąć w hotelarstwie i gastronomi?

To tylko kilka tematów poruszanych na kursie dotyczącym sprzedaży usług hotelarskich.

Uczestnicy uczyli się negocjacji handlowych, przygotowywali oferty spełniające oczekiwania klientów oraz dowiedzieli się jak rozmawiać z klientem, aby stał się gościem hotelu. W trakcie szkolenia uczestnicy pracowali na  specjalistycznym programie do obsługi recepcji CHART, w który została wyposażona pracownia hotelarska oraz  korzystali ze sprzętu do rozliczenia kosztów pobytu gości m.in. z kasy fiskalnej oraz innych narzędzi przydatnych w branży hotelarsko-turystycznej np  przenośnego zestawu nagłaśniającego dla przewodników.

Każdy mógł poczuć się jak uczestnik wycieczki krajoznawczej oraz zmierzyć się z trudna sztuką przekazywania wiadomości w sposób interesujący i wzbudzający ciekawość słuchaczy.

Drugi z kursów poświęcony był kształtowaniu umiejętności menadżerskich.

Podczas zajęć uczestnicy uczyli się jak dobrać, stworzyć i skutecznie sprzedać usługi gościowi obiektu noclegowego. Kurs zakończył się opracowaniem planu modernizacji/rozbudowy hotelu – zadanie trudne, ale w oparciu o wiedzę z zajęć okazało się wykonalne. Podziękowania dla Pani Jolanty Jarosz-Jędrzejak za mnóstwo cennych uwag praktyka branży hotelarskiej.

Podczas zajęć w nowopowstałej pracowni hotelarskiej uczniowie ćwiczyli, jak profesjonalne obsłużyć gości hotelowych czy przekazać zmianę na recepcji. Czasami nie było łatwo, ale dzięki prowadzącej zajęcia, Pani Jolancie, młodzi hotelarze wybrnęli z każdej sytuacji. Podczas zajęć uczniowie zapoznawali się również z technikami negocjacji, tworzeniem wizerunku hotelu i motywowaniem pracowników. 

Oba kursy to duża porcja wiedzy i praktyki. Zagadnienia poruszane na zajęciach niewątpliwie przyczynią się do podniesienia atrakcyjności przyszłych adeptów sztuki hotelarskiej na rynku pracy, zwiększając ich wartość, jako pracowników, w oczach przyszłego pracodawcy.

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2014-2020.

Koordynator projektu

Beata Łodziak


0 comments


Dodaj komentarz