Zmiana rozmiaru tekstu

A Decrease font size. A Reset font size. A Increase font size.

Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego nr 1 w Raciborzu

Aktualności

Uczniowie z Raciborza spędzili miesiąc w Hiszpanii

grudzień 22, 2016 Aktualności, Wyróżniona No Comments

Grupa 14 najlepszych uczniów klas trzecich w zawodzie technik logistyk i technik spedytor z Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego nr 1 w Raciborzu odbyła miesięczny staż w hiszpańskich przedsiębiorstwach.

Wyjazd ten był częścią projektu realizowanego przez Centrum pt. „Nowe doświadczenia zawodowe uczniów i nauczycieli w Niemczech i Hiszpanii”,  współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego. Uczniowie swoje praktyki odbywali w przedsiębiorstwach na południu Hiszpanii w prowincji Jaen w Ubedzie. Miejsce to słynie z uprawy drzewek oliwnych, których jest tam aż 68 milionów (więcej niż w całej Grecji i Włoszech).
Młodzież przed wyjazdem uczestniczyła w zajęciach z języka hiszpańskiego, na których poznali podstawowe słownictwo oraz kulturę hiszpańską. Uczniowie zrealizowali też bogaty program kulturowy: odwiedzili Granadę – z najczęściej odwiedzanym miejscem w Hiszpanii – Alhambrą, Malagę i słynną plażę miejską Malaqutę oraz malownicze miasteczko Baeza. Poznali ponadto tajniki flamenco. Na zainicjowanym przez organizację przyjmującą spotkaniu z lokalną młodzieżą uczniowie mieli okazję poznać i porozmawiać z rówieśnikami z jednej ze szkół w Ubedzie.

Na praktyce młodzież zajmowała się głównie dokumentacją magazynową, systemem znakowania RFID i zarządzaniem cyklem dostaw do magazynu. Praktykę odbywali w przedsiębiorstwach z różnych branż: spożywczej, odzieżowej, RTV i AGD oraz  motoryzacyjnej.

Nad prawidłowym przebiegiem praktyki czuwała organizacja przyjmująca Euromind oraz opiekunowie praktyk oddelegowani z Polski.

Więcej szczegółów i zdjęć mogli Państwo śledzić na FB 

https://www.facebook.com/Nowe-do%C5%9Bwiadczenia-zawodowe-uczni%C3%B3w-i-nauczycieli-w-Niemczech-i-Hiszpanii-694662337367869/

Paweł Ptak


0 comments


Dodaj komentarz